čtvrtek 18. dubna 2024 Valérie

Dnešním dnem byl obnoven provoz na třídě 1. máje. Tramvaje zde budou jezdit rychleji

Vyšší rychlostí než dosud budou díky dokončené rekonstrukci tramvajových kolejí i přilehlé vozovky jezdit tramvaje po třídě 1. máje v historickém centru Olomouce. Po více než sedmiměsíční rekonstrukci tramvaje na opravenou třídu poprvé vyjely dnes ráno.

Tramvajová trať na třídě 1. máje měří zhruba 400 metrů a před zahájením rekonstrukce byla ve špatném technickém stavu. Poslední oprava této dopravní spojnice byla podle ředitele Dopravního podniku města Olomouce Jaromíra Machálka provedena před 60 lety a nyní hrozilo, že tramvaje po starých kolejích už nebudou moci jezdit. "Rychlost jsme tam museli snížit na 20 kilometrů za hodinu. Teď po rekonstrukci ji budeme zvyšovat zpět na 30 až 35 kilometrů za hodinu," uvedl Machálek.

Díky výměně kolejí a jejich usazení do opravené dlážděné silnice budou tramvaje za jízdy vydávat méně hluku a sníží se také vibrace. "Tato trať je pro nás velmi důležitá, protože je to jedna z páteřních tratí mezi nádražím a středem města," řekl Machálek. Trať přes historické centrum může v případě výpadku trati vedoucí po třídě Kosmonautů zajistit tramvajové spojení na nádraží.

Rekonstrukce rušné ulice 1. máje byla zahájena v dubnu a bez započtení DPH stála 72 milionů korun. Dělníci v úseku mezi náměstím Republiky a průčelí hotelu Palác vyměnili koleje a opravili inženýrské sítě v délce zhruba 400 metrů. Opraveny byly také chodníky a veřejné osvětlení. Rekonstrukci předcházel archeologický průzkum.

"Rekonstrukce ulice 1. máje byla dlouho připravovaným krokem, pro další fungování dopravy ve městě zásadním. Bez rekonstrukce by zde musel brzy tramvajový provoz skončit," řekl primátorův náměstek Filip Žáček.

Kvůli rekonstrukci přes tuto část historického centra od dubna nejezdily tramvaje a dopravu zajišťovaly autobusy. "Výluka a dočasná dopravní omezení během rekonstrukce jasně ukázaly, jak významná tato část sítě pro dopravu v Olomouci je," řekl Žáček.

Podle primátora Antonína Staňka se díky rekonstrukci výrazně rozšířily chodníky, které třídu 1. máje lemují. Jejich plocha se tak zvýšila o více než 50 procent, podotkl Staněk. Tramvajová trať po třídě 1. máje vede od samého počátku tramvajové dopravy v Olomouci v dubnu 1899.

Autoři | Foto Jan Kvapil

Štítky doprava, tramvaje, rychlost, třída 1. máje, rekonstrukce

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.