Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Brněnská Drbna

Letos zahájí SŽDC elektrizaci a modernizaci železnice z Olomouce do Uničova

středa, 15. května 2019, 16:30

Zhruba 3,8 miliardy korun má stát plánovaná elektrizace a modernizace železniční trati z Olomouce do Uničova, kterou chce letos zahájit Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Stavební práce mají být hotovy do konce roku 2021. Díky elektrické trakci budou moci vlaky po této trati jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu, což výrazně zkrátí jejich jízdní dobu řekl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. „Vyhodnocujeme soutěž na zhotovitele této zakázky a připravujeme žádost o vydání stavebního povolení. Zahájení stavby předpokládáme v polovině letošního roku. Stavba začne přípravou základů pro trakční vedení a snesením železničního svršku v úseku Uničov - vlečka Unex," uvedl Illiaš.

Náklady na elektrizaci a modernizaci železniční trati mezi Olomoucí a Uničovem SŽDC odhadla na 3,8 miliardy korun. Výše skutečné investice bude známa po vyhodnocení tendru a posouzení cenových nabídek. „Nová maximální traťová rychlost bude až 160 kilometrů za hodinu a dojde k odstranění většiny propadů traťové rychlosti na méně než 100 kilometrů za hodinu," uvedl Illiaš. Projekt podle něj sníží negativní vlivy železniční dopravy na životní prostředí, zvýší bezpečnosti železničního provozu i komfort cestování.

V letech 2020 až 2022 je plánována elektrizace navazujícího úseku trati mezi stanicemi Uničov a Libina u Šumperka. Má stát 1,4 miliardy korun. Po této trati pak budou moci jezdit vlaky až stokilometrovou rychlostí. Železniční trať z Olomouce do Šumperka je důležitým železničním spojením mezi střední Moravou směrem do podhůří Jeseníků. Trať je už zastaralá a neumožňuje zvyšovat frekvenci spojů a rychlost motorových vlaků. Odborníci vypočítali, že zatímco nyní cesta mezi Olomoucí a Šumperkem cestujícím zabere zhruba 90 minut, tak po opravě a elektrizaci trati by jízdní doba měla klesnout přibližně na 60 minut.

Napsal(a) ČTK | Foto pixabay.com

Štítky elektrizace, železnice, doprava

O čem píše Drbna.cz

Největší negativa jablonecké přehrady? Záchody i vzhled stánkůNejvětší negativa jablonecké přehrady? Záchody i vzhled stánků

Největší negativa jablonecké přehrady? Záchody i vzhled stánků

Dnes, 15:48Přehradní nádrž Mšeno je srdcem Jablonce. V létě je u ní hlava na hlavě. Denně k ní míří desítky...

VIDEO: Chcete vidět mrtvé lidi? Vyfotit si je? Německý policista vyškolil českého řidičeVIDEO: Chcete vidět mrtvé lidi? Vyfotit si je? Německý policista vyškolil českého řidiče

VIDEO: Chcete vidět mrtvé lidi? Vyfotit si je? Německý policista vyškolil českého řidiče

Dnes, 15:10Statisíce shlédnutí získalo během krátké doby video, na kterém němečtí policisté „školí“ českého a...

PRŮZKUM: Dezinformací na českých webech před eurovolbami nepřibyloPRŮZKUM: Dezinformací na českých webech před eurovolbami nepřibylo

PRŮZKUM: Dezinformací na českých webech před eurovolbami nepřibylo

Dnes, 14:24Dezinformací na českých webech v souvislosti s volbami do Evropského parlamentu kvůli volbám přes...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o