Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Brněnská Drbna

Vlaky z Hustopečí do Valašského Meziříčí budou jezdit rychlostí 160 kilometrů za hodinu

pátek, 16. srpna 2019, 22:00

Rychlostí až 160 kilometrů za hodinu budou moci jezdit vlaky mezi Hustopečemi nad Bečvou na Přerovsku a Valašským Meziříčím díky dnes zahájené rekonstrukci této železniční trati. Zakázka za 1,5 miliardy korun má být dokončena v závěru roku 2020. Novinářům to řekl v Hustopečích nad Bečvou náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Mojmír Nejezchleb.

Modernizován bude zhruba desetikilometrový úsek zastaralé železniční trati, která nyní zpomaluje vlaky jedoucí z Hranic do Valašského Meziříčí. „Vlaky jedoucí přes Valašsko na Slovensko budou moci po dokončení prací zrychlit ze současných 80 až na 160 kilometrů za hodinu. Výraznou proměnou projde zejména železniční stanice Lhotka nad Bečvou, a to včetně tamní výpravní budovy," uvedl Nejezchleb.

Dělníci na trati z Hustopečí do Valašského Meziříčí položí nové koleje a instalují nové trakční vedení, opraví železniční mosty a propustky, vybudují nový železniční most a rekonstruován bude i jeden silniční nadjezd nad železniční tratí. V železniční stanici Lhotka nad Bečvou bude vybudováno nové nástupiště, podchod a informační systém.

Součástí projektu je také oprava železničních přejezdů a rekonstrukce sdělovacích, zabezpečovacích a silnoproudých zařízení a rozvodů včetně osvětlení v železniční stanici Lhotka nad Bečvou.

Podle ředitele Stavební správy východ ŠZDC Miroslava Bocáka bude trať po rekonstrukci připravena na dálkové ovládání zabezpečovacího zařízení, které bude řízeno z centrálního dispečinku v Přerově.

Modernizace trati je naplánována na několik etap. Provoz na trati bude podle SŽDC omezen jen málo. Dlouhodobě nebudou vlaky jezdit pouze po jedné koleji, a to vždy v jednom úseku mezi stanicemi. Náhradní autobusová doprava bude zajištěna v případě ojedinělých výluk obou kolejí.

Napsal(a) ČTK | Foto Pixabay.com

Štítky ČR, Slovensko, stavby, železnice, Olomoucký, Zlínský

O čem píše Drbna.cz

Podle studií je na internetu závislá polovina mladýchPodle studií je na internetu závislá polovina mladých

Podle studií je na internetu závislá polovina mladých

sobota, 21. září 2019, 13:59Některé studie uvádějí, že na internetu je závislá až polovina teenagerů. Na sociálních sítích jsou...

ČSSD zrušila licenci většině místních organizací v OstravěČSSD zrušila licenci většině místních organizací v Ostravě

ČSSD zrušila licenci většině místních organizací v Ostravě

sobota, 21. září 2019, 11:35Většina ostravských místních organizací přišla o licenci. Rozhodlo o tom dnes předsednictvo strany,...

TÉMA: Mafie se od 1989 posunuly od krádeží aut k ekonomické kriminalitěTÉMA: Mafie se od 1989 posunuly od krádeží aut k ekonomické kriminalitě

TÉMA: Mafie se od 1989 posunuly od krádeží aut k ekonomické kriminalitě

sobota, 21. září 2019, 11:29Organizovaný zločin v České republice se za posledních 30 let posunul od krádeží aut, prostituce a...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o