Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Brněnská Drbna

Bič i výzva pro olomoucké restaurace, to je facebooková stránka "Kde ne/jíst v Olomouci"

pondělí, 16. listopadu 2015, 10:06

V redakci naší Olomoucké Drbny fandíme fajn počinům, které dokážou posunout kvalitu života v Olomouci zase o kousek dál. Jedním takovým je i facebooková stránka "Kde ne/jíst v Olomouci", která za svou dobu působnosti nasbírala už okolo sedmi tisíc fanoušků a do jisté míry ovlivňuje, kam Olomoučané chodí v Olomouci jíst.

Celý koncept a nápad stránky je vskutku jednoduchý. Adminovi do zpráv na Facebooku chodí recenze od fanoušků, kteří reflektují zkušenost v olomouckých pivnicích, restauracích, nebo třeba i se službami dovozu jídla. Ten recenze, často doplněné i fotkami, poté umisťuje na zeď stránky a rozšíři negativní či pozitivní zkušenost jednotlivce mezi ostatní fanoušky stránky.

Účel je jednoduchý a chvályhodný - díky těmto příspěvkům dokáže Olomoučan rozlišit, do kterého podniku zajít a dobře se tam najíst, a naopak - kterému se obloukem vyhnout. Ve feedu stránky se totiž neobjevují jen hanlivé příspěvky znechucených návštěvníků restaurací, ale také pochvalné recenze, často doplněné fotkami opravdu skvěle vypadajících jídel.

Na začátku však ještě provozovatel stránky, student Regionální geografie na univerzitě v Olomouci, netušil, jak velký odstartuje boom: "Stránku jsem zakládal 10. června tohoto roku. Tehdy jsem však ještě nevěděl, zda se má stát stránkou nebo komunitou. Nakonec jsem zvolil komunitu, ve které může na hlavní stránku přispívat pouze admin. Během prvních dvou týdnů měla stránka velký ohlas, lajklo ji asi 3 tisíce lidí a i kvůli tomu jde vidět, že se lidé v Olomouci o gastronomii zajímají. Nápad přišel od mojí expřítelkyně Sandy, která pochází z Opavy a kde mají obdobnou skupinu, okomentoval vznik skupiny admin Radek, který z logických důvodů zůstává anonymní.

Na pozoru se musí mít i restauratéři - jedna špatná recenze dokáže díky této stránce odradit zákazníky, naopak, pokud bude recenze dobrá, na ostatní to zapůsobí jako velmi příjemná a hlavně neplacená reklama. Koneckonců, chytré hlavy říkají, že "šeptanda" je tou nejlepší reklamou. Ať už tou pozitivní, či negativní.

Na otázku, kolik chodí denně adminovi do zpráv recenzí, odpovídá: "Myslím, že je to tak půl na půl. Možná mírně převažují ty negativní recenze. Je to ale o lidech - 100 lidí, 100 chutí. Něco, co přijde otřesné jednomu, shledává druhý uspokojivým. Denně přijde tak kolem 1-2 příspěvků do zpráv nebo na zeď návštěvníků. Některé týdny jsou na recenze bohatší, jiné zase chudší, monitoruje stav Radek.

Spolu s "Kde ne/jíst v Olomouci" vzniká do jisté míry účinný nástroj, jak zlepšit kvalitu gastronomie v Olomouci a okolí. A to Olomoucká Drbna schvaluje!

Facebookovou stránku "Kde ne/jíst v Olomouci" můžete najít zde.

 

Napsal Jakub Wittka | Zdroj Facebook

O čem píše Drbna.cz

Finanční správa omezí činnost 33 finančních úřadůFinanční správa omezí činnost 33 finančních úřadů

Finanční správa omezí činnost 33 finančních úřadů

Dnes, 09:45Finanční správa omezí v prvním pololetí příštího roku činnost 33 finančních úřadů. Úřady budou...

Česka pojišťovna a pojišťovna Generali se do konce roku propojíČeska pojišťovna a pojišťovna Generali se do konce roku propojí

Česka pojišťovna a pojišťovna Generali se do konce roku propojí

Dnes, 09:42Česka pojišťovna (ČP) a pojišťovna Generali, které v Česku působí v rámci světové pojišťovací...

PRŮZKUM: Půl pro, půl proti. Češi se v názoru na prohlubování evropské integrace neshodujíPRŮZKUM: Půl pro, půl proti. Češi se v názoru na prohlubování evropské integrace neshodují

PRŮZKUM: Půl pro, půl proti. Češi se v názoru na prohlubování evropské integrace neshodují

Dnes, 09:15Češi jsou rozdělení v názoru na to, zda by se měla dál prohlubovat evropská integrace. Pro větší...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o