Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Brněnská Drbna

Zatím osmdesát billboardů bylo odstraněno od silnic v Olomouckém kraji

úterý, 19. února 2019, 10:00

Osm desítek billboardů bylo dosud odstraněno z ochranného pásma silnic první třídy v Olomouckém kraji, které dříve lemovaly přibližně čtyři stovky reklamních ploch.

Hejtmanství od podzimu 2017 zjišťuje vlastníky těchto billboardů a vyzývá je k jejich odstranění. Někteří majitelé billboardů se ale snaží jejich likvidaci co nejvíce oddálit řekl vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu Ladislav Růžička. „Odstraněno je zhruba osmdesát billboardů a rozesláno bylo sto padesát výzev," uvedl Růžička.

Likvidace billboardů u silnic první třídy je podle Růžičky administrativně značně náročná a hejtmanství na tuto činnost nemá vyčleněny speciální pracovníky. I když krajský úřad dohledá vlastníka billboardu a vyzve ho k odstranění reklamní plochy u silnice první třídy, tak podle Růžičky ještě není zdaleka vyhráno. Majitelé často volí zdržovací taktiku a například oznámí, že už plochu prodali či pronajali. Úředníci pak musí informace o vlastnících billboardu znovu pracně ověřovat.

Často se k jedné reklamě musíme i několikrát vracet," podotkl Růžička. Odstranění billboardů z ochranného pásma dálnic a silnic první třídy vyžaduje novela zákona o pozemních komunikacích platná od září 2017. Majitelům reklamních ploch nařizuje z bezpečnostních důvodů jejich odstranění, pokud jsou blíže než 250 metrů od dálnic a padesát metrů od silnic první třídy. Zatímco na dálnicích má povinnost odstraňovat nepovolené poutače ŘSD, na silnicích první třídy je to podle ministerstva dopravy věc krajů a jejich organizací.

Pokud majitelé billboardů výzvu neuposlechnou, tak krajský úřad poutače zakryje a jejich případné odstranění bude mít na starost Ředitelství silnic a dálnic ČR. Náklady by měly být účtovány vlastníkům billboardů. Nařízení o odstranění billboardů, motivované zvýšením bezpečnosti silničního provozu, se netýká zastavěných území, kde je ale reklamních ploch nejvíc. Celkem se odhaduje, že je v Česku bylo na podzim 2017 zhruba 25 tisíc reklamních poutačů.

Napsal(a) ČTK | Foto pixabay.com

Štítky silnice, doprava, billboard

O čem píše Drbna.cz

Největší negativa jablonecké přehrady? Záchody i vzhled stánkůNejvětší negativa jablonecké přehrady? Záchody i vzhled stánků

Největší negativa jablonecké přehrady? Záchody i vzhled stánků

čtvrtek, 23. května 2019, 15:48Přehradní nádrž Mšeno je srdcem Jablonce. V létě je u ní hlava na hlavě. Denně k ní míří desítky...

VIDEO: Chcete vidět mrtvé lidi? Vyfotit si je? Německý policista vyškolil českého řidičeVIDEO: Chcete vidět mrtvé lidi? Vyfotit si je? Německý policista vyškolil českého řidiče

VIDEO: Chcete vidět mrtvé lidi? Vyfotit si je? Německý policista vyškolil českého řidiče

čtvrtek, 23. května 2019, 15:10Statisíce shlédnutí získalo během krátké doby video, na kterém němečtí policisté „školí“ českého a...

PRŮZKUM: Dezinformací na českých webech před eurovolbami nepřibyloPRŮZKUM: Dezinformací na českých webech před eurovolbami nepřibylo

PRŮZKUM: Dezinformací na českých webech před eurovolbami nepřibylo

čtvrtek, 23. května 2019, 14:24Dezinformací na českých webech v souvislosti s volbami do Evropského parlamentu kvůli volbám přes...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o